Jakub Zahrádka

  • Úvod
  • Co nabízím
  • Kdo jsem
  • Hodnoty a principy
  • Reference
  • Spolupracuji
  • Články
  • Kontakt
Menu
  • Úvod
  • Co nabízím
  • Kdo jsem
  • Hodnoty a principy
  • Reference
  • Spolupracuji
  • Články
  • Kontakt

Krizový management ve Vaší společnosti? Dočasné manželství mezi majitelem a krizovým manažerem.

  • Jakub Zahrádka

Posláním krizového manažera je pomoci svému klientovi překonat krizové období do kterého se dříve nebo později dostane téměř každá firma. Je to zkušený manažer, který dokáže svou práci zvládnout, když fungují určitá pravidla. Která to jsou? Co nastavit hned na začátku spolupráce? 

              

Jistě jste už slyšeli pojem krizový management. V posledních letech se s tímto termínem roztrhl pytel a ne zřídka slýchávám podobná konstatování: „Jasně, Krizový management, ten už jsem dělal“, „To nepotřebujeme! Zvládli jsme to vždycky, tak proč ne teď?“, „Ne, my jsme přece v pohodě“. Ani se některým vyjádřením nedivím. Kvalita poradenství v této oblasti není v České republice stále na příliš vysoké úrovni, a proto se řada majitelů a ředitelů společností snaží řešit krizový stav vlastními silami. Nemalé řadě případů je tento způsob řešení tlačený názory typu: „No, ještě se budu někomu svěřovat o tom, jak na tom jsem a do jakého konce jsem to dostal“, „To ne! Blbce ze sebe dělat nebudu!“ Ale někdy jsou zase na blízku kamarádi, kterým se dotyčný svěří a ti pak fungují jako konzultanti, doporučovatelé, kteří v dobrém případě doporučí někoho zkušeného, koho znají a někdy tak celá věc může dospět do šťastného konce, ale někdy také ne.

 

5 klíčových pravidel spolupráce s krizovým manažerem

 

Když už se, ale majitel, či ředitel osmělí a vyrazí na trh hledat krizového manažera, připomíná tento rituál často hledání „dočasného partnera“. Partnera, kterému se potřebujeme svěřit, najít u něj důvěru a získat od něj pravdivé reference, které zaručí minimální míru oné důvěry. Avšak celý tento koktejl musí mít jednu nejdůležitější ingredienci! A tou je oboustranná chemie. Bez ní to prostě nejde. Pokud se jí nedostává, dříve či později nastane problém. Je proto dobré si vždy představit, že právě s tímto člověkem budete řešit řadu problémů, krizí či konfliktů. A tak jak já říkám „chemie“ je nejdůležitější stavební kámen pro vztah mezi majitelem, či ředitelem a krizovým manažerem. Chemie působí jako dobrý katalyzátor pro krizi, podobně jako v manželství.

Možná si řeknete, že jsou to jen fráze, ale věřte, že pouze praxe mě naučila tyto principy, bez kterých bych se dnes do ničeho raději nepouštěl. Jaká pravidla má tedy toto „dočasné manželství“?

 

Pravidlo 1: Partnera si vždy vybírejte Vy sami

Často se setkávám s tím, že dotyčnému majiteli, řediteli je krizový manažer vybrán, či doporučen a ten jej akceptuje, aniž by se s ním blíže seznámil, či se k němu vyjádřil. Takto to opravdu nefunguje! Je to stejné, jako kdyby Vám Vaše matka sháněla partnerku. Věnujte proto výběru krizového manažera skutečně dostatečné množství času a Vaší energie. Vždyť přece hledáte člověka, který má společně s Vámi vyvést Vaši společnost z krize! A to není jen tak a není to málo. Pokud nebudete kompatibilní partneři, pak je veškeré úsilí na obou stranách marné. Často je také vidět, že majitel, ředitel nepřikládá přítomnosti krizového manažera dostatečnou váhu. Komunikace pak funguje systémem: „Tak si to tam projděte, něco s tím udělejte a pak mi řeknete, jak to dopadlo“, „Nezlobte se, ale nemám na Vás čas“, nebo něco ve smyslu „Co zase chcete! Mám tu spoustu práce. Přece víte, jak na tom jsme, ne?“.

 


 

Ponaučení z tohoto pravidla zní: Poslední slovo při výběru krizového manažera, má vždy ten, pro koho bude pracovat. V očích majitele, ředitele musí mít role krizového manažera vždy dostatečnou váhu.

 


 

Pravidlo 2: Neupřímnost se nevyplácí

Nevěřili byste, kolik majitelů a ředitelů daný problém dávkuje nebo ho krizovému manažerovi svěřuje po kouscích, a to všechno ze strachu a z obav, aby nevypadali hloupě, nebo že je někdo bude poučovat, či že nenajdou pochopení. A tady nastává první problém v oné již zmiňované důvěře. Chcete přece, aby daný vztah fungoval optimálně, proto se nesnažte nechávat si překvapení v šuplíku. Pokud skutečně chcete pomoci s překonáním krize, bez upřímnosti to opravu nepůjde. Ne zřídka je krizový manažer překvapen novou informací či situací, kterou již nedokáže ukočírovat tak, jak by si majitel, ředitel i on sám přál. Následně rozmrzelý majitel přehodí odpovědnost na něj a řada projektů skončí nezdarem. A to jen proto, že ztroskotal na informacích a komunikaci.

 


 

Ponaučení z tohoto pravidla zní: Buďte k sobě i krizovému manažerovi upřímní a nalejte si čistého vína.

 


 

Pravidlo 3: Co se doma upeče, to se doma sní

Vystupujte jako jeden tým. Společně si dohodněte směr, cíl a kroky pro krizové období. Ty následně jednoznačně komunikujte vůči zbytku společnosti. Uvědomte si, že zvláště ve stavu krize jsou zaměstnanci a kolegové citliví na vyjádření ze strany vedení a na jakékoli zákulisní informace. Pokud mají zaměstnanci ve stavu krize efektivně pomoci s jejím řešením, potřebují mít jasné a jednoznačné informace. Potřebují si být vědomi toho, že investor, majitel, ředitel a krizový manažer fungují v souladu. Jedině tak všichni dokáží dojít do šťastného cíle, a přitom je jedno, jaký je cíl, či zda daná informace je pozitivní nebo negativní.

 


 

Ponaučení z tohoto pravidla zní: Vždy komunikujte vůči společnosti, či projektovému týmu v souladu a jednoznačně. 

 


 

Pravidlo 4: Naslouchejte

Velmi často se u majitelů, ředitelů setkáte s někdy vyřčenými i nevyřčenými větami toho typu: „Prosím Vás, jak se k tomu můžete vyjadřovat, když tomu vůbec nerozumíte…“, „Už mě tady poučujete dost dlouho, ale já tu společnost celou vybudoval, takže vím nejlíp, co je pro ní dobré!“ atp.

Snažte se krizovému manažerovi naslouchat, jeho role nespočívá ve snižování Vašich zkušeností z budování společnosti, či z oboru. Zájmem dobrého krizového manažera není Vás poučovat. Využijte jeho nadhledu nad řešením problémů, který zpravidla Vy (či kdokoli jiný ve Vaší roli) již díky dlouhému působení v dané pozici nemá tak zřetelný a čistý. Odstup od krize či problému je v řadě případů cestou, jak získat ten správný náhled na věc.

 


 

Ponaučení z tohoto pravidla zní: Naslouchejte projektovému manažerovi, konečné rozhodnutí o cíli a krocích je stejně vždy na Vás.

 


 

Pravidlo 5: Role ve vztahu

„Ahoj Pepo, prosím tě, co to je za „menažera“, co tu chodí posledních 14 dní? Ale to je nějakej chytrej, co nám má pomoct…“, „Pane krizový manažere, tady rozhoduji já a vy nebudete zadávat lidem úkoly bez mého vědomí…“ Jistě jste podobné či stejné věty někdy už slyšeli. V řadě krizových projektů nejsou role dostatečně pojmenovány a určeny, natož pak komunikovány. Proto je třeba roli krizového manažera nastavit a následně řádně ve společnosti či projektu odkomunikovat. Pro plodnou a kvalitní spolupráci majitele, ředitele a krizového manažera, je na základě definování cílů, kroků a postupů nutné definovat jejich jasné role a kompetence vůči krizovému řízení společnosti, projektu. Bez tohoto nastavení budete jen těžko zdolávat nástrahy spolupráce na krizovém řízení.

Neméně důležité je informovat o rolích a kompetencích majitele, ředitele a krizového manažera, uchopitelným způsobem zaměstnance společnosti, projektu tak, aby všichni jasně věděli, jaká je role krizového manažera, jaké jsou jeho kompetence a že jsou v souladu s majitelem, ředitelem společnosti.

 


 

Ponaučení z tohoto pravidla zní: Nastavte si s krizovým manažerem jasná pravidla a ty jednoznačně komunikujte dále.

 


 

Co říci závěrem? 

Každý majitel, investor, ředitel by si měl nejdříve zodpovědět tuto základní otázku: Jsem schopen a ochoten nastavit tato pravidla mezi mnou a krizovým manažerem? 

 

Pokud ne, a přesto chcete krizovou situací projít s lehkostí, pak musíte změnit svůj přístup či krizového manažera.  

 

Nesnažte se brát uvedená pravidla na lehkou váhu. Praxe Vám ukáže, že jsou pro zvládnutí krize a spolupráci s jakýmkoli krizovým manažerem velmi důležitá. Pokud se jimi budete řídit, vězte, že krizový manažer pro Vás bude jistě přínosem.

 

Přeji Vám šťastné zvládnutí Vašich krizových situací, projektů a dobrý výběr krizového manažera. Pokud Vás mé zkušenosti či reference zaujaly, neváhejte mě kontaktovat. Rád s Vámi zkonzultuji Vaši situaci a třeba najdeme cestu pro vzájemnou spolupráci. 

 

Nejnovější
  • Krizový management ve Vaší společnosti? Dočasné manželství mezi majitelem a krizovým manažerem.

Kontaktujte mě

+420 737 33 00 22 | mail@jakubzahradka.cz |  LinkedIn
Jakub Zahrádka © 2023 Všechna práva vyhrazena!

Volvo, Jaguar, Land Rover

(zveřejněno v časopise Volvista 2019/2020 – strana 11)

 

Před třemi lety jste se ocitli na křižovatce a povolali na pomoc externího poradce. Co se stalo?

 

Karel Stolejda:

Dostali jsme se do fáze, kdy se firma „nafoukla“, přišla další dealerství a před naší kanceláří se začaly tvořit fronty kolegů, kteří potřebovali rozhodnutí, podpis, schválení. Uvědomil jsem si najednou, že je toho moc. Že my dva tu firmu brzdíme a že by potřebovala restrukturalizaci, která by nás ale zasekala ještě víc, kdybychom ji měli dělat sami.

Oslovili jsme proto tři externí poradce a nakonec jednoho vybrali. Ten naši firmu během půl roku prolezl od A do Z, nastudoval naše vedoucí, ředitele, manažery, nastudoval nás dva s Martinem. Popsal nám problémy, jaké máme, nejen ve firmě, ale i my dva s Martinem, aniž jsme si je uvědomovali. Ale hlavně přišel s tím, že musíme vytvořit a obsadit nové pozice finančního ředitele a marketingového šéfa a že musíme mít HR. V tu chvíli se nám to samozřejmě nelíbilo, protože enormně rostly náklady, ale věděli jsme, že pokud to neuděláme, nedostaneme se dál, a možná naopak pojedeme z kopce. Takže jsme to udělali, zariskovali jsme, věřili jsme tomu. A samozřejmě pro nás bylo těžké, když přišel s tím, že někteří stávající manažeři nebo ředitelé tento rozkvět firmy nezvládnou. Takže jsme se museli s některými rozloučit nebo je přeřadit, což nebylo jednoduché.

My dva s Martinem jsme se stali představenstvem firmy, hlavou firmy, a pod námi se vytvořil krk ředitelů a manažerů, kteří dnes firmu vedou. Pod nimi jsou zase vedoucí jednotlivých oddělení, prodeje, servisu atd. Zároveň jsme si s Martinem jednotlivá odvětví rozdělili. On má na starosti finance, servis a správu neboli provoz, já mám na starosti obchod, marketing a nové projekty. Nicméně tak jako dřív děláme s Martinem věci společně, ale teď máme za ta „svá“ odvětví zodpovědnost.

 

Martin Veselý:

Karel má několik obdivuhodných vlastností a jedna z nich je, že má nadstandardní citlivost na to, že se děje něco mezi lidmi ve firmě nebo že něco ve firmě nefunguje. Docela včas proto přichází s tím, že by se mělo něco změnit, něco udělat navíc, jinak.

A proto oslovil své mentory, aby nám poradili a pomohli překlenout ty porodní bolesti restrukturalizace. Vyhnuli jsme se tak spoustě nedorozumění a průšvihů. A co oceňuju, že nám ta restrukturalizace byla šitá na míru. Na míru nás jako osobností, na míru naší firmy a lidí v ní.

Karel Stolejda / Martin Veselý
Spoluzakladatelé skupiny AUTO Průhonice, a.s. / ALBIONCARS, s.r.o. / AUTO CARDION, s.r.o.
Volvo, Jaguar, Land Rover

Skupina AUTO Průhonice  již více než 10 let vlastní a provozuje velmi moderní síť prodejen a servisů vozů VOLVO, JAGUAR , LAND ROVER – jako jeden z nejvýznamnějších dealerů v ČR.

Ministerstvo vnitra České republiky

Lazsló Hajnal
Ministerstvo vnitra České republiky

Privamed Group

Pan Jakub Zahrádka pro nás pracoval jako konsultant v Rakovnické nemocnici v roce 2016. Nemocnice tehdy čelila negativním trendům ekonomickým i personálním. Řada problémů byla i důsledkem "setrvačnosti" v řízení. Jeho hodnocení situace bylo realistické, nejen z pohledu čísel, ale i vztahů a personální situace ve firmě. Doporučení, která nám dal, měla hlavu a patu a postupně řadu z nich realizujeme.

Petr Zimmermann
spoluzakladatel skupiny Privamed
Privamed Group

Síť zdravotnických zařízení skupiny PRIVAMED je síť nestátních zdravotnických zařízení provozující Nemocnici PRIVAMED v Plzni, Mulačovu nemocnici v Plzni, Masarykovu nemocnici v Rakovníku, polikliniky v Plzni, Lounech, Brně a další.

Česká pošta

Petr Stiegler
Česká pošta

Česká rada pro šetrné budovy

Jakuba jsme oslovili na začátku roku 2020 s požadavkem přípravy a vedení strategických jednání 6 pracovních skupin s cílem určení priorit a cílů na 2020-2021. Výzvou bylo rozdělení odpovědností mezi členy skupiny a výkonným týmem za účelem zefektivnění činnosti, komunikace v rámci každé skupiny i mezi nimi. Podle Jakubova doporučení byli v každé skupině určení garanti za každou prioritu i nový systém komunikace, sdílení prostřednictvím on-line aplikací.

Díky jeho profesionálnímu vedení diskusí, byla každá skupina schopna určit základní priority a cíle tak, aby byly realizovatelné a jasně zaměřené na hlavní témata. Téměř po roce fungování pracovních skupin je jasné, že navržená řešení se plně osvědčila, výrazně přispěla ke zlepšení činnosti Rady a tím i k přínosům v rámci služeb jejím členům.

Simona Kalvoda
výkonná ředitelka
Česká rada pro šetrné budovy

Česká rada pro šetrné budovy sdružuje společnosti z různých sektorů ekonomiky. Jejich pojítkem jsou kvalitní budovy a stavebnictví podporující novou výstavbu i renovace na základě principů udržitelnosti. V České republice Rada působí od roku 2009 a všechny její aktivity směřují k naplnění tzv. Vize Nula, tedy stavu, kdy budovy budou mít nulovou zátěž na životní prostředí v celém jejich životním cyklu.

Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy

 Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?

Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?

Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?

Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?


Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.

Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.

V rámci finanční due diligence Vám pomohu s  celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.

Krizové řízení a restrukturalizace

Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?

Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?

Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?

Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?

Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?


Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.

Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.

Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.

Řízení firem a projektů

Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?

Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?

Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?

Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?


Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.

A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.

Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.

Mentoring

Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?

Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?

Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?

Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?


Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.

Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.

Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.

Mentoring

Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?

Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?

Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?

Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?


Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.

Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.

Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.

Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy

 Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?

Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?

Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?

Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?


Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.

Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.

V rámci finanční due diligence Vám pomohu s  celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.

Krizové řízení a restrukturalizace

Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?

Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?

Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?

Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?

Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?


Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.

Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.

Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.

Řízení firem a projektů

Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?

Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?

Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?

Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?


Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.

A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.

Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.

Řízení firem a projektů

Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?

Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?

Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?

Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?


Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.

A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.

Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.

Mentoring

Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?

Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?

Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?

Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?


Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.

Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.

Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.

Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy

 Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?

Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?

Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?

Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?


Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.

Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.

V rámci finanční due diligence Vám pomohu s  celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.

Krizové řízení a restrukturalizace

Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?

Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?

Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?

Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?

Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?


Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.

Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.

Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.

Krizové řízení a restrukturalizace

Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?

Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?

Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?

Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?

Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?


Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.

Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.

Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.

Řízení firem a projektů

Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?

Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?

Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?

Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?


Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.

A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.

Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.

Mentoring

Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?

Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?

Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?

Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?


Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.

Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.

Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.

Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy

 Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?

Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?

Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?

Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?


Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.

Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.

V rámci finanční due diligence Vám pomohu s  celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.