Pan Jakub Zahrádka pro nás pracoval jako konsultant v Rakovnické nemocnici v roce 2016. Nemocnice tehdy čelila negativním trendům ekonomickým i personálním. Řada problémů byla i důsledkem “setrvačnosti” v řízení. Jeho hodnocení situace bylo realistické, nejen z pohledu čísel, ale i vztahů a personální situace ve firmě. Doporučení, která nám dal, měla hlavu a patu a postupně řadu z nich realizujeme.
Volvo, Jaguar, Land Rover
(zveřejněno v časopise Volvista 2019/2020 – strana 11)
Před třemi lety jste se ocitli na křižovatce a povolali na pomoc externího poradce. Co se stalo?
Karel Stolejda:
Dostali jsme se do fáze, kdy se firma „nafoukla“, přišla další dealerství a před naší kanceláří se začaly tvořit fronty kolegů, kteří potřebovali rozhodnutí, podpis, schválení. Uvědomil jsem si najednou, že je toho moc. Že my dva tu firmu brzdíme a že by potřebovala restrukturalizaci, která by nás ale zasekala ještě víc, kdybychom ji měli dělat sami.
Oslovili jsme proto tři externí poradce a nakonec jednoho vybrali. Ten naši firmu během půl roku prolezl od A do Z, nastudoval naše vedoucí, ředitele, manažery, nastudoval nás dva s Martinem. Popsal nám problémy, jaké máme, nejen ve firmě, ale i my dva s Martinem, aniž jsme si je uvědomovali. Ale hlavně přišel s tím, že musíme vytvořit a obsadit nové pozice finančního ředitele a marketingového šéfa a že musíme mít HR. V tu chvíli se nám to samozřejmě nelíbilo, protože enormně rostly náklady, ale věděli jsme, že pokud to neuděláme, nedostaneme se dál, a možná naopak pojedeme z kopce. Takže jsme to udělali, zariskovali jsme, věřili jsme tomu. A samozřejmě pro nás bylo těžké, když přišel s tím, že někteří stávající manažeři nebo ředitelé tento rozkvět firmy nezvládnou. Takže jsme se museli s některými rozloučit nebo je přeřadit, což nebylo jednoduché.
My dva s Martinem jsme se stali představenstvem firmy, hlavou firmy, a pod námi se vytvořil krk ředitelů a manažerů, kteří dnes firmu vedou. Pod nimi jsou zase vedoucí jednotlivých oddělení, prodeje, servisu atd. Zároveň jsme si s Martinem jednotlivá odvětví rozdělili. On má na starosti finance, servis a správu neboli provoz, já mám na starosti obchod, marketing a nové projekty. Nicméně tak jako dřív děláme s Martinem věci společně, ale teď máme za ta „svá“ odvětví zodpovědnost.
Martin Veselý:
Karel má několik obdivuhodných vlastností a jedna z nich je, že má nadstandardní citlivost na to, že se děje něco mezi lidmi ve firmě nebo že něco ve firmě nefunguje. Docela včas proto přichází s tím, že by se mělo něco změnit, něco udělat navíc, jinak.
A proto oslovil své mentory, aby nám poradili a pomohli překlenout ty porodní bolesti restrukturalizace. Vyhnuli jsme se tak spoustě nedorozumění a průšvihů. A co oceňuju, že nám ta restrukturalizace byla šitá na míru. Na míru nás jako osobností, na míru naší firmy a lidí v ní.
Skupina AUTO Průhonice již více než 10 let vlastní a provozuje velmi moderní síť prodejen a servisů vozů VOLVO, JAGUAR , LAND ROVER – jako jeden z nejvýznamnějších dealerů v ČR.