„Pomáhám firmám se rozvíjet, restrukturalizovat či se dostat z krize.“
Co nabízím
Krizové řízení a restrukturalizace
Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?
Plánujete rozvoj své firmy…
Řízení firem a projektů
Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera?
Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem…
Mentoring
Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?
Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel…
Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy
Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi?
Plánujete nákup jiné firmy či aktiv?
Kdo jsem
Jakub Zahrádka
Svou dosavadní více jak dvacetiletou praxi jsem zasvětil reorganizaci, komunikaci a krizovému řízení. Zkušenosti jsem získával jako seniorní projektový manažer, krizový manažer, manažer pro restrukturalizaci, ředitel společnosti i „pravá ruka“ majitele, manažer pro řízení start-up projektů či během působení v různých rolích v představenstvech a dozorčích radách. V neposlední řadě bych zmínil i mou roli mentora.
Svým klientům nabízím zkušenosti z různých oborů jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řady dalších.
Nejsem žádný teoretik, ale praktik každým coulem s vysokou dávkou empatie zkombinovanou s analytickým myšlením. Nabízím proveditelná řešení, která sice vyžadují tvrdou práci, ale mým klientům vždy přinesly dlouhodobé výsledky v růstu a rozvoji jejich firem. Na druhou stranu jsem i já v životě zažil neúspěchy a krize, které mě o to více formovaly, obohatily a posunuly dál.
Hodnoty a principy
Ve své práci a v životě uznávám
UPŘÍMNOST mi byla dána do vínku snad od narození. Mnohokrát jsem kvůli ní v životě narazil a ztratil pomyslné kamarády a dokonce i některé klienty. Je to ctnost, která se bohužel v této době příliš nenosí a přitom je pro náš rozvoj zásadní.
DŮVĚRA je vždy jen jedna. Dlouho ji budujeme a přitom ji můžeme ztratit ve vteřině. Je velmi těžké přijít na to, co důvěru vytváří, ale každý bezpečně pozná, když chybí.
POKORA není samozřejmost. Přes řadu životních překážek a proher jsem se k ní tvrdě propracoval. Naučila mě včas rozpoznat své hranice.
RESPEKT se musí člověk naučit, protože posuzovat druhé bez předsudků, nezvládne každý. Nikdo z nás není lepší, ani horší.
Co můžete ode mě očekávat
Ve své práci krizového manažera a člověka, který se zabývá restrukturalizacemi jsem dospěl k tomu, že úspěchu předchází DŮSLEDNOST, SELSKÝ ROZUM a NADHLED. Neočekávejte tedy ode mě prázdné fráze, které Vám polichotí. Jsem člověk, který říká věci bez obalu a narovinu. Vždyť mě platíte především za mou nestrannost a objektivitu.
Díky svému analytickému myšlení a dlouholetým zkušenostem jsem schopen velmi rychle a přesně IDENTIFIKOVAT ZDROJE PROBLÉMŮ. Nabídnu Vám škálu kroků a opatření, které povedou ke stanovenému cíli a řešení krizové situace. Neopomenu žádné vedlejší důsledky celého procesu.
LIDSKOST a MOTIVACE jsou nedílnou součástí mé osobnosti a práce. A to platí jak vůči managementu společnosti, tak i vůči zaměstnancům. Snažím se jít lidem příkladem.
Podporuji TÝMOVOU SPOLUPRÁCI, a to nejen mezi zaměstnanci. Často ji učím znovu nalézt mezi majiteli a samotnými členy vedení firmy.
Reference
Volvo, Jaguar, Land Rover
Karel Stolejda / Martin Veselý
Před třemi lety jste se ocitli na křižovatce a povolali na pomoc...
Ministerstvo vnitra České republiky
Lazsló Hajnal
It is my pleasure to recommended Mr. Jakub Zahradka, who worked in CZECH...
Privamed Group
Petr Zimmermann
Pan Jakub Zahrádka pro nás pracoval jako konsultant v Rakovnické...
Česká pošta
Petr Stiegler
It is my pleasure to recommended Mr. Jakub Zahradka, who worked in our...
Česká rada pro šetrné budovy
Simona Kalvoda
Jakuba jsme oslovili na začátku roku 2020 s požadavkem přípravy...
(zveřejněno v časopise Volvista 2019/2020 – strana 11)
Před třemi lety jste se ocitli na křižovatce a povolali na pomoc externího poradce. Co se stalo?
Karel Stolejda:
Dostali jsme se do fáze, kdy se firma „nafoukla“, přišla další dealerství a před naší kanceláří se začaly tvořit fronty kolegů, kteří potřebovali rozhodnutí, podpis, schválení. Uvědomil jsem si najednou, že je toho moc. Že my dva tu firmu brzdíme a že by potřebovala restrukturalizaci, která by nás ale zasekala ještě víc, kdybychom ji měli dělat sami.
Oslovili jsme proto tři externí poradce a nakonec jednoho vybrali. Ten naši firmu během půl roku prolezl od A do Z, nastudoval naše vedoucí, ředitele, manažery, nastudoval nás dva s Martinem. Popsal nám problémy, jaké máme, nejen ve firmě, ale i my dva s Martinem, aniž jsme si je uvědomovali. Ale hlavně přišel s tím, že musíme vytvořit a obsadit nové pozice finančního ředitele a marketingového šéfa a že musíme mít HR. V tu chvíli se nám to samozřejmě nelíbilo, protože enormně rostly náklady, ale věděli jsme, že pokud to neuděláme, nedostaneme se dál, a možná naopak pojedeme z kopce. Takže jsme to udělali, zariskovali jsme, věřili jsme tomu. A samozřejmě pro nás bylo těžké, když přišel s tím, že někteří stávající manažeři nebo ředitelé tento rozkvět firmy nezvládnou. Takže jsme se museli s některými rozloučit nebo je přeřadit, což nebylo jednoduché.
My dva s Martinem jsme se stali představenstvem firmy, hlavou firmy, a pod námi se vytvořil krk ředitelů a manažerů, kteří dnes firmu vedou. Pod nimi jsou zase vedoucí jednotlivých oddělení, prodeje, servisu atd. Zároveň jsme si s Martinem jednotlivá odvětví rozdělili. On má na starosti finance, servis a správu neboli provoz, já mám na starosti obchod, marketing a nové projekty. Nicméně tak jako dřív děláme s Martinem věci společně, ale teď máme za ta „svá“ odvětví zodpovědnost.
Martin Veselý:
Karel má několik obdivuhodných vlastností a jedna z nich je, že má nadstandardní citlivost na to, že se děje něco mezi lidmi ve firmě nebo že něco ve firmě nefunguje. Docela včas proto přichází s tím, že by se mělo něco změnit, něco udělat navíc, jinak.
A proto oslovil své mentory, aby nám poradili a pomohli překlenout ty porodní bolesti restrukturalizace. Vyhnuli jsme se tak spoustě nedorozumění a průšvihů. A co oceňuju, že nám ta restrukturalizace byla šitá na míru. Na míru nás jako osobností, na míru naší firmy a lidí v ní.
Skupina AUTO Průhonice již více než 10 let vlastní a provozuje velmi moderní síť prodejen a servisů vozů VOLVO, JAGUAR , LAND ROVER – jako jeden z nejvýznamnějších dealerů v ČR.
Pan Jakub Zahrádka pro nás pracoval jako konsultant v Rakovnické nemocnici v roce 2016. Nemocnice tehdy čelila negativním trendům ekonomickým i personálním. Řada problémů byla i důsledkem „setrvačnosti“ v řízení. Jeho hodnocení situace bylo realistické, nejen z pohledu čísel, ale i vztahů a personální situace ve firmě. Doporučení, která nám dal, měla hlavu a patu a postupně řadu z nich realizujeme.
Síť zdravotnických zařízení skupiny PRIVAMED je síť nestátních zdravotnických zařízení provozující Nemocnici PRIVAMED v Plzni, Mulačovu nemocnici v Plzni, Masarykovu nemocnici v Rakovníku, polikliniky v Plzni, Lounech, Brně a další.
Jakuba jsme oslovili na začátku roku 2020 s požadavkem přípravy a vedení strategických jednání 6 pracovních skupin s cílem určení priorit a cílů na 2020-2021. Výzvou bylo rozdělení odpovědností mezi členy skupiny a výkonným týmem za účelem zefektivnění činnosti, komunikace v rámci každé skupiny i mezi nimi. Podle Jakubova doporučení byli v každé skupině určení garanti za každou prioritu i nový systém komunikace, sdílení prostřednictvím on-line aplikací.
Díky jeho profesionálnímu vedení diskusí, byla každá skupina schopna určit základní priority a cíle tak, aby byly realizovatelné a jasně zaměřené na hlavní témata. Téměř po roce fungování pracovních skupin je jasné, že navržená řešení se plně osvědčila, výrazně přispěla ke zlepšení činnosti Rady a tím i k přínosům v rámci služeb jejím členům.
Česká rada pro šetrné budovy sdružuje společnosti z různých sektorů ekonomiky. Jejich pojítkem jsou kvalitní budovy a stavebnictví podporující novou výstavbu i renovace na základě principů udržitelnosti. V České republice Rada působí od roku 2009 a všechny její aktivity směřují k naplnění tzv. Vize Nula, tedy stavu, kdy budovy budou mít nulovou zátěž na životní prostředí v celém jejich životním cyklu.
Spolupracuji
S Kubou se znám již mnoho let. Mohu říci, že jsem potkal za svoji kariéru...
S Jakubem nás propojil společný zájem pomáhat firmám...
Soutěží Vodafone Nápad roku každoročně projde kolem dvou...
Málokdy máme na druhé straně tak kompetentního partnera jakým je Kuba......
Exekutivní a psychologický kouč / Somatický terapeut / Sportovní psycholog a mentální kouč
S Kubou se znám již mnoho let. Mohu říci, že jsem potkal za svoji kariéru jen málo lidí, kteří by měli takovou schopnost vhledu do problematiky krizového řízení a transformace firem. Kuba dokáže neuvěřitelně rychle identifikovat, kde je „zakopaný pes“. Ve své práci využívá souběžně dva zdánlivě neslučitelné přístupy – na straně jedné komplexitu a zohlednění všech proměnných, nadhled, strategické přemýšlení a na straně druhé úžasný smysl pro detail. A za co si ho nejvíce vážím? Čestnost, spolehlivost, lidskost a velké srdce.
Petr je výjimečný člověk a mimořádný kouč. Pomůže Vám najít, co je v životě opravdu důležité. Pokud jste člověk, který i přes veškeré své úsilí nedosahuje pocitu vnitřní pohody, Petr je ten pravý, který Vám pomůže najít klid v mysli a dovede vás k rovnováze. Pomůže Vám změnit vnímání priorit a přiměje vás vidět věci jednodušeji a smysluplněji. Na základě vlastních zkušeností mohu Petra bez váhání vřele doporučit.
Zakladatel portálu Vlastnicesta.cz
S Jakubem nás propojil společný zájem pomáhat firmám v krizi. Zjistil jsem, že naše desítky let zkušeností mají hodně podobné know-how, které firmy potřebují pro efektivní řízení, řešení krize a reorganizace. Společný zájem, schopnost vytvářet praktické konkrétní hodnoty, vyústil ve spolupráci na odborné sekci Krizový management, kde se manažeři mohou dovědět něco nového nebo s námi diskutovat konkrétní situace.
Jiří je velmi zkušený konzultant mající za sebou řadu zdařilých projektů a spokojených klientů. Oslovil mě jeho přístup k poradenství, zejména jeho nápady, zkušenosti a poctivý přístup k tomuto oboru.
Jana Hodboďová
Executive Manager
Soutěží Vodafone Nápad roku každoročně projde kolem dvou set zajímavých projektů. Každý rok spolupracujeme s mentory, kteří předávají zakladatelům projektů i fungujícím firmám své bohaté zkušenosti. Jedním ze stálých mentorů Vodafone Nápad roku je i Jakub, který díky tomu, že má rád výzvy, náročné a složité projekty předává finálovým projektům relevantní zpětnou vazbu, správné nastavení strategie dalšího růstu, finančního řízení a nových příležitostí.
Soutež pro studenty a lidi z řad široké veřejnosti se zajímavým podnikatelským záměrem, nápadem na rozšíření firmy či projektem pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu přípravy realizace po dobu kratší než dva roky. Šanci uspět má každý bez ohledu na předchozí zkušenost s podnikáním.
Cílem soutěže je pomáhat všem, kdo mají na papíře nebo ve fázi rozjezdu zajímavý podnikatelský nápad, s jejich uvedením na trh. Dlouhodobou vizí organizátorů soutěže je vytváření komunity, v které se budou celoročně potkávat inovativní a kreativní lidé se zkušenými investory, podnikateli a odborníky, kteří jim budou pomáhat uvádět jejich nápady do praxe.
Zakladatel firmy GIMMEDATA s.r.o. – provozující aplikaci REKAP reportingový systém
Při realizaci projektů digitalizace v různých firmách řešíme vždycky celou řadu problémů spojených s procesy, nastavením metodiky, celkovou strategií firmy apod. Málokdy máme na druhé straně tak kompetentního partnera jakým je Kuba. Potkali jsme se na společném projektu, který vyžadoval zásadní změny v procesech, v nastavení a v řízení a neumím si představit jak by to dnes vypadalo, nebýt Kuby. Sedli jsme si profesně i lidsky.
Moc si vážím lidí, kteří dokážou jít do věci srdcem a s maximálním nasazením. Je málo takových, kteří umí řídit velký tým, nastavovat procesy a věci tak aby opravdu fungovaly, ale když je potřeba, sednout i za volant vysokozdvižného vozíku nebo chytit lopatu a řešit s lidmi krizovou situaci.
Za svou praxi jsem přišel do styku s řadou reportovacích systémů, ale většinu z nich spojovala složitost, omezení, časová náročnost a některé další neduhy. U jednoho většího zákazníka jsme řešili reporting všech holdingových firem, kde každá reprezentovala jiný obor. Implementace Rekapu byla rychlá a jednoduchá, zkrátka poměr cena/výkon – ideál. Jaké však bylo mé překvapení, když jsme dokázali rychle a s nepřemrštěnou investicí nastavit v jednotlivých firmách nejen firemní finanční výkazy, ale i logistiku, řízení reportingu projektů, lidské zdroje a mnoho další potřeb, se kterými si Rekap hravě poradil.
Když k tomu máte ještě na straně dodavatele zkušeného parťáka, se strukturovaným přístupem, zkušenostmi auditora, poradce a hlavně praktika každým coulem, budou pro Vás projekty radostí. Od té doby, co jsem Martina potkal, je pro mě volba reportingu ve firmách jasná. Když máte proti sobě upřímného, rovného a solidního dodavatele, je to krása. Pokud pak navrch dostanete i parťáka po lidské stránce, není o čem přemýšlet.
Kontaktujte mě
Krizové řízení a restrukturalizace
Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?
Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?
Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?
Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?
Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?
Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.
Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.
Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.
Řízení firem a projektů
Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?
Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?
Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?
Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?
Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.
A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.
Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.
Mentoring
Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?
Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?
Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?
Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?
Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.
Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.
Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.
Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy
Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?
Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?
Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?
Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?
Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.
Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.
V rámci finanční due diligence Vám pomohu s celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.
Řízení firem a projektů
Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?
Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?
Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?
Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?
Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.
A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.
Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.
Mentoring
Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?
Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?
Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?
Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?
Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.
Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.
Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.
Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy
Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?
Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?
Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?
Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?
Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.
Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.
V rámci finanční due diligence Vám pomohu s celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.
Krizové řízení a restrukturalizace
Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?
Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?
Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?
Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?
Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?
Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.
Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.
Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.
Mentoring
Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?
Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?
Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?
Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?
Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.
Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.
Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.
Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy
Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?
Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?
Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?
Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?
Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.
Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.
V rámci finanční due diligence Vám pomohu s celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.
Krizové řízení a restrukturalizace
Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?
Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?
Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?
Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?
Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?
Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.
Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.
Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.
Řízení firem a projektů
Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?
Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?
Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?
Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?
Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.
A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.
Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.
Poradenství prodeje/nákupu či předávání firmy
Rozhodli jste se předat rodinnou firmu svému následníkovi a chcete předejít zbytečným nedorozuměním a případným potížím?
Plánujete nákup jiné firmy či aktiv a chcete využít dohledu nad hladkým průběhem celé transakce?
Rádi byste prodali část Vašeho firemního majetku a není, kdo by Vám s tím diskrétně pomohl?
Potřebujete identifikovat zdroje problémů u Vás ve firmě a nastavit ozdravné procesy?
Z řady svých zkušeností vím, že předávání firem nástupcům není vůbec jednoduchá věc a rád Vám s tímto procesem pomůžu, případně Vás jím provedu od A až do Z.
Pomohu Vám určit oblasti, které vyžadují pozornost a zlepšení ve Vaší firmě. Ve spolupráci s Vámi připravím přehlednou analýzu rizik, problémů a vytyčím oblasti, které je třeba rozvíjet či do nich investovat. Při řízení změn vyhodnotím efektivitu a maximalizuji výkonnost stávajících finančních a vykazovacích systémů. Identifikuji ukazatele výkonnosti spojené s obchodní strategií.
V rámci finanční due diligence Vám pomohu s celkovým pohledem na ekonomický stav cílového subjektu. Pomohu Vám připravit implementační plán spolu s procesy potřebnými pro úspěšnou realizaci transakce.
Krizové řízení a restrukturalizace
Potřebujete zvládnout krizi ve Vaší společnosti, či ji reorganizovat nebo pomoci s jejím vedením?
Plánujete rozvoj své firmy nebo její části a chybí vám strategická posila v týmu?
Zvažujete koupení jiné společnosti a potřebujte nezávislou analýzu z pohledu investora?
Chystáte se přistoupit k likvidaci firemní divize či firmy a potřebujete kvalifikované řízení?
Potřebujete vyškolit své manažery v oblasti krizového řízení a krizové komunikace?
Majitelům podniků nebo jejich vedení pomáhám řešit náročné výzvy s využitím nových příležitostí k dosažení jejich krátkodobých i dlouhodobých cílů.
Základem mé poradenské služby je poskytovat odborné a užitečné informace, které vedou ke skutečným a trvalým řešením. Pomohu Vám se vyrovnat s ekonomickými výzvami a poukáži na příležitosti, které zvýší ziskovost a celkovou hodnotu Vašeho podnikání.
Jsem inovátor a řešitel problémů, který je připraven Vám účinně pomoci s Vašimi potřebami.
Řízení firem a projektů
Zastihla Vás náhlá ztráta klíčového manažera z důvodu nemoci nebo z neočekáváného ukončení spolupráce?
Potřebujete odřídit složitý projekt zkušeným manažerem, který bude mít objektivní nadhled, dokáže nabídnout progresivní postupy a inovativní přístup?
Plánujete investovat do projektů na zelené louce a hledáte člověka, který Vám je odřídí?
Hledáte k sobě „pravou ruku“, která Vám pomůže s posílením a zkvalitněním kompetencí vedoucího týmu?
Dnešní rychle měnící se doba vyžaduje i nový přístup k nečekaným a nepředvídatelným událostem. Stále vidím, že mnoho společností řeší tyto nové výzvy většinou prostřednictvím stávajících zaměstnanců. Ve světě však roste nový trend zapojování tzv. „dočasných manažerů“ v rámci interim managementu.
A právě v rámci interim managementu si Vám dovoluji nabídnout své mnohaleté zkušenosti z řídích pozic jako ředitel společnosti, finanční ředitel, člen představenstva a dozorčí rady nebo vedoucí projektové kanceláře, krizový manažer. A to napříč odvětvími jako jsou telekomunikace, automobilový průmysl, stavebnictví, státní a veřejná správa, logistika, informační technologie, ale i zdravotnictví, služby a řada dalších.
Díky svým bohatým zkušenostem se dokážu rychle vnořit do role stratéga, analytika, plánovače či implementátora s jasným zadáním a úkolem dosáhnout rychlého a trvalého výsledku.
Mentoring
Cítíte, že stagnujte, ale nevíte, jak se posunout dál?
Potřebujete se s někým poradit a získat objektivní úhel pohledu na věc?
Zamýšlíte se, jak svým dětem či nástupci předat Vámi vybudovanou společnost?
Máte ve firmě talentované lidi, které chcete rozvíjet dál?
Uvědomuji si, že jako lídr čelíte obrovskému tlaku a složitostem dnešního podnikatelského světa. Překonání těchto výzev je náročné i pro toho nejodolnějšího jedince. Úspěch Vaší firmy závisí na Vašich schopnostech podávat výkony a dojít tak do vytyčeného cíle.
Mé mentoringové služby Vám pomohou k tomu, abyste překonali své výzvy, postoupili ve své kariéře a dovedli svou organizaci k dalšímu růstu, či ji v době krize stabilizovali. Poskytnu Vám objektivní pohled zvenčí, který je ovlivněn dvěma desítkami let výkonné praxe.
Pokud jste připraveni změnit způsob, jakým přemýšlíte nebo transformovat podobu, jakou pracujete a jste odhodláni využít své schopnosti k udržení špičkové výkonnosti, pak jsem připraven pomoci Vám se posunout na další úroveň.
Volvo, Jaguar, Land Rover
(zveřejněno v časopise Volvista 2019/2020 – strana 11)
Před třemi lety jste se ocitli na křižovatce a povolali na pomoc externího poradce. Co se stalo?
Karel Stolejda:
Dostali jsme se do fáze, kdy se firma „nafoukla“, přišla další dealerství a před naší kanceláří se začaly tvořit fronty kolegů, kteří potřebovali rozhodnutí, podpis, schválení. Uvědomil jsem si najednou, že je toho moc. Že my dva tu firmu brzdíme a že by potřebovala restrukturalizaci, která by nás ale zasekala ještě víc, kdybychom ji měli dělat sami.
Oslovili jsme proto tři externí poradce a nakonec jednoho vybrali. Ten naši firmu během půl roku prolezl od A do Z, nastudoval naše vedoucí, ředitele, manažery, nastudoval nás dva s Martinem. Popsal nám problémy, jaké máme, nejen ve firmě, ale i my dva s Martinem, aniž jsme si je uvědomovali. Ale hlavně přišel s tím, že musíme vytvořit a obsadit nové pozice finančního ředitele a marketingového šéfa a že musíme mít HR. V tu chvíli se nám to samozřejmě nelíbilo, protože enormně rostly náklady, ale věděli jsme, že pokud to neuděláme, nedostaneme se dál, a možná naopak pojedeme z kopce. Takže jsme to udělali, zariskovali jsme, věřili jsme tomu. A samozřejmě pro nás bylo těžké, když přišel s tím, že někteří stávající manažeři nebo ředitelé tento rozkvět firmy nezvládnou. Takže jsme se museli s některými rozloučit nebo je přeřadit, což nebylo jednoduché.
My dva s Martinem jsme se stali představenstvem firmy, hlavou firmy, a pod námi se vytvořil krk ředitelů a manažerů, kteří dnes firmu vedou. Pod nimi jsou zase vedoucí jednotlivých oddělení, prodeje, servisu atd. Zároveň jsme si s Martinem jednotlivá odvětví rozdělili. On má na starosti finance, servis a správu neboli provoz, já mám na starosti obchod, marketing a nové projekty. Nicméně tak jako dřív děláme s Martinem věci společně, ale teď máme za ta „svá“ odvětví zodpovědnost.
Martin Veselý:
Karel má několik obdivuhodných vlastností a jedna z nich je, že má nadstandardní citlivost na to, že se děje něco mezi lidmi ve firmě nebo že něco ve firmě nefunguje. Docela včas proto přichází s tím, že by se mělo něco změnit, něco udělat navíc, jinak.
A proto oslovil své mentory, aby nám poradili a pomohli překlenout ty porodní bolesti restrukturalizace. Vyhnuli jsme se tak spoustě nedorozumění a průšvihů. A co oceňuju, že nám ta restrukturalizace byla šitá na míru. Na míru nás jako osobností, na míru naší firmy a lidí v ní.
Skupina AUTO Průhonice již více než 10 let vlastní a provozuje velmi moderní síť prodejen a servisů vozů VOLVO, JAGUAR , LAND ROVER – jako jeden z nejvýznamnějších dealerů v ČR.
Ministerstvo vnitra České republiky
Privamed Group
Pan Jakub Zahrádka pro nás pracoval jako konsultant v Rakovnické nemocnici v roce 2016. Nemocnice tehdy čelila negativním trendům ekonomickým i personálním. Řada problémů byla i důsledkem "setrvačnosti" v řízení. Jeho hodnocení situace bylo realistické, nejen z pohledu čísel, ale i vztahů a personální situace ve firmě. Doporučení, která nám dal, měla hlavu a patu a postupně řadu z nich realizujeme.
Síť zdravotnických zařízení skupiny PRIVAMED je síť nestátních zdravotnických zařízení provozující Nemocnici PRIVAMED v Plzni, Mulačovu nemocnici v Plzni, Masarykovu nemocnici v Rakovníku, polikliniky v Plzni, Lounech, Brně a další.
Česká pošta
Česká rada pro šetrné budovy
Jakuba jsme oslovili na začátku roku 2020 s požadavkem přípravy a vedení strategických jednání 6 pracovních skupin s cílem určení priorit a cílů na 2020-2021. Výzvou bylo rozdělení odpovědností mezi členy skupiny a výkonným týmem za účelem zefektivnění činnosti, komunikace v rámci každé skupiny i mezi nimi. Podle Jakubova doporučení byli v každé skupině určení garanti za každou prioritu i nový systém komunikace, sdílení prostřednictvím on-line aplikací.
Díky jeho profesionálnímu vedení diskusí, byla každá skupina schopna určit základní priority a cíle tak, aby byly realizovatelné a jasně zaměřené na hlavní témata. Téměř po roce fungování pracovních skupin je jasné, že navržená řešení se plně osvědčila, výrazně přispěla ke zlepšení činnosti Rady a tím i k přínosům v rámci služeb jejím členům.
Česká rada pro šetrné budovy sdružuje společnosti z různých sektorů ekonomiky. Jejich pojítkem jsou kvalitní budovy a stavebnictví podporující novou výstavbu i renovace na základě principů udržitelnosti. V České republice Rada působí od roku 2009 a všechny její aktivity směřují k naplnění tzv. Vize Nula, tedy stavu, kdy budovy budou mít nulovou zátěž na životní prostředí v celém jejich životním cyklu.